Saturday 20 October 2012





baru2 ni seseorang yang dikenali dengar khabarnya telah tertipu dengan seseorang yang digelar kawan. ini macam kes tipah tertipulah. tipu yang melibatkan duit hingga orang boleh terduduk.memang tak gunakan?selalunya kriteria orang suka menipu kita boleh nampak dari luaran. orang yang suka bercerita non-stop, puji diri sendiri, puji keluarga sendiri, nampak positif dan bersemangat, akan dekat pada orang yang ada duit saja, yang tak lekat dekat rumah...baru tadi aku berjumpa dengan orang macam tu. walaupun bukan dengan kerelaan tapi nak buat macam mana dah masuk rumahkan? mungkin aku jenis yang tak suka pandang positif pada orang lain sebab mana ada orang yang perfectkan? sebab tu aku suka ambil langkah hati2. biarlah orang nak kata aku suka duk rumah tapi tak bermakna aku tak tahu berkawan, aku tak baca suratkhabar atau aku tak ada internet. zaman serba maju, manusia yang macam ni memang banyak sekarang. macam cendawan beracun kat hutan. berhati2!



No comments:

Post a Comment